Strona główna  »   Porady Kulinarne  »   Dieta przy przeziębieniu

Dieta przy przeziębieniu

-
Dieta przy przeziębieniu Zimowy okres przeziębień już w pełni - dlatego też warto wiedzieć co wspomaga nasz organizm i pozwoli przyspieszyć powrót do zdrowia po chorobie.
Tradycyjny rosół

Nie ma nic lepszego niż długo gotowany wywar z dobrej jakości mięs i zdrowych warzyw. Rosół to prawdziwa bomba witamin i minerałów, które wspomagają nasz układ odpornościowy w walce z przeziębieniem. Dodatkowo do wywaru podczas gotowania przechodzą aminokwasy, które przy braku apetytu dobrze odżywiają organizm. To również świetny sposób na rozgrzanie organizmu.

Oczywiście mówimy tu o naturalnym rosole gotowanym w domu, którego nie należy mylić z kostkami rosołowymi substancji polepszających smak. Są one bardzo przetworzonymi dodatkami do jedzenia, które mogą jedynie osłabić nasz układ odpornościowy i pogorszyć nasz stan w chorobie. Takim produktom mówimy stanowczo nie!

Witamina C

Witamina C potrzebna jest nam na co dzień, ale przy przeziębieniu czy w chorobie nasz organizm ma na nią jeszcze większe zapotrzebowanie. Wspomaga układ odpornościowy i jeśli korzystasz z jej naturalnych źródeł pochodzenia roślinnego - to nie ma szans na jej przedawkowanie. Warto dodać ją do wcześniej wspomnianego rosołu w postaci koperku lub natki pietruszki tuż przed samym podaniem. Gotowanie zmniejsza jej ilość w potrawie. Dobrym rozwiązaniem jest też sok z dzikiej róży, dostępny w dobrych sklepach zielarskich i aptekach.

Domowy sok malinowy również obfituje w witaminę C, dlatego warto pomyśleć o jego produkcji przed sezonem przeziębień. Niestety, sklepowe soki z malin niczym nie przypominają tych prawdziwych i z pewnością nie pomogą w przeziębieniu. W ich składzie znajdziesz jedynie syrop glukozowo-fruktozowy i barwniki. Samych malin jest w nich tylko niewielki procent, dlatego od tego typu produktów trzymaj się z daleka.

______________________________________________________________________________________

autor: dietetyk mgr Paulina Róg - prowadzi własny gabinet dietetyczny, jest mamą małego Jasia oraz autorką serii książek na temat zdrowego żywienia kobiet w ciąży - Mamy Pomysł Na.
http://www.mamypomyslna.pl/; http://blog.mamypomyslna.pl/


22-01-2018